20-December-2019

Aktivitetsplan

Næste års aktiviteter er næsten på plads og vore medlemmer skulle have fået en folder. Vi mangler en dato for høregudstjenesten og en foredragsholder til året hørefaglige event i sygehusets store sal, som vi holder gratis for alle. Så hold øje med aktivitetsplanen her på siden og avisen. For i hvert fald vores store møde annonceres og vi plejer at sætte opslag ude på øens plakatsøjler.

Arkivbilleder.

Major Jørgensen har underholdt os vej flere lejligheder.

Det er lykkedes at få gravet gamle turbilleder ud af en kasserede computer og hengemte back-up. Det er også blevet accepteret at medlemmerne kan komme til at optræde her på siden, når de er med på tur. Ikke alle ture er fotograferet og de der er, skal ofte lige rettes lidt til.

Vi ville gerne at vores hjemmeside er spændende at besøge. Men måske især de gamle foto, kræver tid. Dels skal jeg jo lige huske fortællingen. Dernæst skal billederne lige stå sin prøve. Fejlskud bør ikke forekomme og enkelte har frabedt sig at blive fotogragferet.

Sidst og måske værst? - Så er det stadig en kamp at få gjort hjemmesiden til en del af hverdagens rutiner. Jeg håber det er på vej.

Ud i det grå

Men da oplevelsen var det mindre kendte Bornholm, set fra en bus med vores sekretær som guide, var det lidt triste vejr faktisk helt perfekt.

Vi lagde ud fra Centralbiblioteket og kørte så ellers ud over de små veje, alt i mens Wanda fortalte løst og fast om alt fra bønder der scorer point hos fredningsforeningen ved at lade vandhuller ligge i fred på marken, til hvor man finder anemoner i snart sagt alle afskygninger. Og et par historiske bemærkninger blev det da også til inden kaffepause på Sænehavn. Her efter gik det igen mod Rønne, med udsigten til Sverige og forbi kirken hvor vi har Bornholms højst talende præst.

Ikke et af de forkromede arrangementer, men en stille og rolig tur med tid til hygge og gode minder