Fra det forsinkede årsmøde '20.

Helene aflægger beretning.

2020 begyndte som så mange andre år med Høreforeningens 2019 årsmøde. Ugen før vi skulle have mødt Morten Top og hørt hans sommerfugle fortællinger, gik vor statsmister på tv og lukke Danmark ned, hvad der kom til at betyde en aflysning af alle forårets øvrige møder. Hen over sommeren fik vi så lov at mødes igen til minigolf i Østerlars og troede måske at vi kunne fortsætte som normalt. Men sådan kom det jo som bekendt ikke til at gå. Selv Julefrokosten endte med at måtte opgives.

Nedlukning har betydet rigtig meget mødeaktivitet har kørt på Zoom, hvad der bestemt ikke er idéelt for folk med høreapparat og heller ikke for vores formand Helene, som finder den slags møder meget trættende. Nedlukning er også gået ud over aktiviteter på Kommunikations centeret. Man kunne ikke komme uanmeldt og Helenes Tinnitus og Meniere rådgivning den første onsdag i måneden måtte vi annocere om var flytet over som telefonrådgivning på hendes private mobil.

Høreforeningen Bornholm har som absolut første prioritet at lave arrangementer for at medlemmerne kan mødes ligesindede. Uden aktiviteter er det selvsagt svært at hverve nye medlemmer. De fleste er allerede godt oppe i årene og i '20 har vi foruden vor mangeårige dirigent Finn Carlsen måttet sige farvel til Phyllis Holm og Arne Andersen. Bornholms bestyrelsen ligner stadig sig selv, men posten som revisor er tilfaldet en tidligere næstformand, Finn Jørgensen og årets dirigent var Knud Engholm.